Spijkerman Haarle organiseert op vrijdag 5 en zaterdag 6 april twee opstapdagen. Klanten en bezoekers kunnen dan op een laagdrempelige manier kennismaken met het grote aanbod aan revalidatie-artikelen. Van scootmobielen en rolstoelfietsen tot duofietsen, rollators en driewielfietsen. Maar bovenal bieden Jos en zijn medewerkers veel service en nazorg .“Want”, zegt Jos, “het zijn geen producten die je even snel aanschaft. Wij geven veel informatie over de mogelijkheden en bieden de kans om een artikel uit te proberen. Want een goed product kan mensen veel vrijheid teruggeven, maar je moet wel zeker weten dat je de juiste keuze maakt.”

Op beide dagen zijn belangstellenden tussen 10.00 en 16.00 uur welkom. Spijkerman Fiets en Revalidatie heeft ook een groot scala aan gewone fietsen, e-bikes en aanverwante rijwielen, maar tijdens de opstapdagen staat deze specialisatie centraal. In de ruim bemeten showroom presenteren Nederlandse merken als Huka en Van-Raam hun collectie revalidatie-artikelen, inclusief enkele nieuwe modellen.

“Deze opstapdagen zijn vooral bedoeld om contact te leggen en drempels weg te nemen”, zegt Jos te Riele. “We willen mensen op een ongedwongen manier, zonder verplichtingen, laten kennismaken met ons assortiment. Het kan zijn dat het op drukke momenten lastig is om individuele klanten uitgebreid te woord te staan, maar dan kunnen we natuurlijk altijd een afspraak maken voor een later tijdstip.”

De ervaring leert dat de aanschaf van een revalidatie-artikel soms een hele stap is. “Vaak zijn het ouderen, die bang dat ze er niet goed mee kunnen omgaan. Maar als ze het vrijblijvend onder begeleiding kunnen uitproberen, valt het vaak mee. En dan krijgen we vaak heel dankbare reacties: een revalidatievoertuig kan je wereld weer groter maken en je bewegingsvrijheid doen toenemen.”

De medewerkers van Spijkerman Fiets en Revalidatie begeleiden potentiële kopers dan ook op een rustige manier en zonder enige koopverplichting. “We nemen de tijd ervoor, zonder druk op te leggen”, vult Jos aan. “We willen voorkomen dat iemand impulsief tot aankoop overgaat. Bij twijfel raden we enige bedenktijd aan om er thuis met gezin of familie even goed over na te denken. Dat geldt ook voor de prijs, want zo’n revalidatie-vervoermiddel kost al gauw enkele duizenden euro’s.

Potentiële kopers kunnen het artikel twee weken op proef uitproberen. De huurvergoeding die daarvoor moet worden betaald, vervalt als de gebruiker overgaat tot aanschaf. Op deze manier zorgt Spijkerman Haarle dat de klant honderd procent tevreden is met de aankoop. Tevreden klanten zijn onze beste ambassadeurs. Ze vertellen hun ervaringen door, en dat merken we aan onze klantenkring, die tegenwoordig uit vrijwel alle delen van het land komt. Daar kan geen reclame tegenop.”

Spijkerman Haarle
Poggenbeltweg 17, Haarle
Tel. 0548 – 595 082
info@spijkerman-haarle.nl
www.spijkerman-haarle.nl

Door Redactie